måndag 4 februari 2013

Avgiftning Annica deodorant!

Funderade ett tag på detta inlägget men ska man guida hela vägen är detta faktiskt en av de svåraste sakerna att byta ut. Häromdagen var jag på ICA & spanade in deras deodorantsortiment för att utröna om där var några som var ekologiska. Men nej. Vissa är free 5, det vill säga att de är fria från bland annat parabener, alkohol och färgämnen så de är definitivt ett bättre alternativ. MEN det bråkigaste av ämnen, aluminiumen, den är kvar. Och den hindrar dig från att svettas normalt. Som jag nämnt tidigare tar det därför ett par veckor innan kroppen rensat ut all slagg som legat kvar... Mums?
 
I alla fall så började jag min kamp efter nyår och nej, jag är fortfarande årets skunk. Även en av mina favoritbloggar Naturligt Snygg, vittnar om svårigheterna med bra ekologiska deodoranter. Givetvis vill man välja ekologiskt med mindre syntetiska material men inte till priset av att lukta sur svett.
 
 
Den deodorant jag kämpat med i en månad, men nej, den gör inte sitt jobb.

Så nu blev jag lite trött på det här tillståndet & surfade runt på jakten efter deodoranter med bästa rykte. Och hittade tre olika som jag ska testa!
 
 
Först ut är Nuxe Bio Beauté Refreshing Deodorant 50ml. Jag har redan två produkter från dem som fungerar alldeles utmärkt. Finns tyvärr inte i Sverige så ska flörta med min personlige inköpare, pappa ;0)

Soapwalla Deodorant Cream 57 g. Denna har jag beställt på Indulge.se för facila 125 kronor.

Sist ut är ännu ett tips från favoritbloggen! Naturally Fresh Deodorant Crystal Papaya Fusion, som finns på Eleven.se för 99 riksdaler.

Så nu borde det gå vägen! Det är så synd att just detta ska krångla när övergången till hudvård och hårvård bara har gjort allt bättre! Jag är mindre torr i ansiktet, har fluffigt, fint hår och silkeslen hud. Men det hjälper inte när deodoranten är a och o, eller hur?

Återkommer därför med besked! :0)

Åh, just det, GI går super, jag mår nu bättre, är piggare och har mindre sug, känner mig också klarare i huvudet! Och vågen visade -1 kg idag men det mest fantastiska var midjan som visade -7 cm..! Taggar mig ännu mer ;0)

Nu ska det pluggas & skrivas, dottern har halsfluss så hela denna vecka blir det halva dagar effektiv skola, halva dagar lek och stoj! Ha det gott där ute!

Inga kommentarer: